Holly Black és Cassandra Clare: A vaspróba

6741_b1Adatok:

Eredeti név: The Iron Trial
Sorozat: Magisztérium 1.
Oldalszám: 339 oldal
Goodreads átlag: 3,89
Besorolás: fantázia, paranormális

Fülszöveg:

Callt az édesapja egész életében óva intette a mágiától. A fiú meg van győződve arról, hogy ha sikerrel jár a vaspróbán, és felvételt nyer a Magisztériumba, annak csak rossz vége lehet.

Úgyhogy a lehető legjobban igyekszik, hogy a lehető legrosszabb formáját hozza… és elbukik az elbukásban.

Így hát most várja a Magisztérium, ez az egyszerre szenzációs és vészjósló hely, ami sötét szálakkal kapcsolódik Call múltjához, és kanyargós utat mutat a jövője felé.

A vaspróba csak a kezdet, a legnagyobb próbatétel csak ezután következik…

Vélemény:

large (1)Mikor megláttam ezt a könyvet, rögtön tudtam, hogy ezt én akarom. Nagy szerencsémre, én lettem az egyik nyertes a Blogturné során, így nyereményként megkaptam. Szeretném most meg is köszönni nekik.

A történet Callum Huntról szól, aki nem szeretne bekerülni a Magisztériumban, ám mégis sikerül. Megismerkedhetünk társaival is, Tamarával és Aaronnal is. Az ő első évüket követhetjük végig, amely tele van izgalmakkal, és megtanulnak sok-sok érdekes dolgot. Köztük különböző elemekkel történő varázslatokat. Öt elem van, levegő, tűz, víz, föld és a káosz. Persze van egy főellenség, a Halál Ellensége, aki az egyetlen, aki tud bánni a káosszal.

GuadirikiriCave2Call egy félénk fiú, aki mindig hátrányos helyzetben volt a lába miatt. Kicsit fura gyerek, néha nem tudtam, mit kezdeni vele. Nagyon határozatlan, főleg hogy az apja mást akar, és mást ő.  Így próbálja, hogy mindenkinek jó legyen.

A könyvet mindenhol Harry Potter-másolatként tartják számon. Az az igazság, hogy van benne igazság, sok minden hasonló, de van jó pár dolog, ami különböző. A három jóbarát, itt is a főszereplő, de szerintem Call, Aaron és Tamara nem sokban hasonlítanak az ottaniakhoz. Call és Harry között a legnagyobb a hasonlóság. Mind a ketten magányosak és a suli jelenti a barátságot. Tamara a szülei miatt szeretne kitűnni és jó lenni, míg Hermione szeret largetanulni. Aaron meg Ron között meg már tényleg semmi közös. Aaron nagyon ügyes, kiemelkedő, míg Ronról csak a bénázásai jutnak eszembe.

Igaz mindkettő suliban játszódik, és mágiát tanulnak, de a mágia alapjai és a suli is egészen más. Az elemekkel való mágiában sokkal több a potenciál, de sajnos nem hozták ki belőle a maximumot. Ám nekem teljesen más. A Vaspróba tele van fordulatokkal, és ez miatt nehéz letenni. Élvezetes, de nem adta meg azt, amit a Harry Potter.

Nekem teljesen más az egész. Nem is tudom összehasonlítani a kettőt. Egyértelmű, hogy a HP jobb. Mindig is jobb lesz. Életem kedvenc könyve. De ez is tetszett. Nagyon is. Ajánlani tudom, aki kedveli az akciót és a kalandot, mert akkor egyetlen percet se fog unatkozni rajta.

Be kell valljam, a utolsó 100 oldalt előadás alatt olvastam, így nem tudtam rendesen figyelni. Ezért nem is tudtam annyira élvezni. A vége ezért nem tetszett. Így nem tudtam mit is adjak végül értékelésnek, mivel szerintem saját hibámból rontottam el az olvasás élményét. Így nekem nem 5, de jobb mint a 4.

Kedvenc karakter: Harceb

Kedvenc jelenet: Felvételi

Borító: 5*/5

Tartalom: 4,5/5

 Element_quincunx

Leave a Reply

