Zöld Íjász- Kritika a 2. évadról

Tavaly a CW újoncától, a Zöld Íjásztól, volt hangos média. Az egyik legjobb sorozat volt az évben. És nekem is bele kellett kukucskálnom, hogy miért is dicsérik annyira, és rájöttem. Egy rész után beszippantott a sorozat. Ezért is volt fura, hogy idén nem éreztem késztetést, hogy tovább nézzem. Még szerencse, hogy a barátom, akivel együtt néztem az első évadot is, érzett. És hosszas rábeszélés után, nekiültem, és akkor pedig nem tudtam abbahagyni, megnéztük rögtön az össz addig kijött részt. Aztán újra nem akartam tovább nézni, nem volt kedvem, újra rábeszélt, újra végig daráltuk az összes addig megjelent részt. Hát ez a folyamat jó párszor megtörtént, és most végre végig néztem. És mikor vége lett, mi volt a reakcióm? „Ne, akarok még. Még, még, még!” Hát most várhatok egy évet rá.

BnJkvCCIIAQTWcL.jpg-large

A történet rögtön ott folytatódott, ahol az első évad befejeződött, a földrengés után. Moyra börtönbe került, Laurel gyászolja Tommyt, Thea és Roy boldogan élnek. Oliver Laurelhez hasonlóan gyászolja Tommyt, ezért megfogadja, hogy új ember lesz, és ezentúl nem öl embert. Az új Oliver jobban tetszett. A sorozat megtartotta az alapszerkezetét, miszerint a legtöbb részben új és új gonosztevőt tesz a sitre az Íjász. Persze ez az évad végére megváltozik. És még visszatér ebben az évadban Sara is, akivel sok kalandot élnek majd át.

FelicityMint már említettem ebben az évadban egy jobb, becsületesebb Íjászt és Olivert kapunk. Bűntudata van Tomi miatt, és mindenkin segíteni akar. Főleg a családját és a szeretteit akarja megvédeni, most mindennél jobban. Felicity még mindig a számítógépzseni, aki fél még az árnyékától is, és hát eléggé ügyetlen is. Végre egy karakter, aki nem bátor és erős, hanem gyenge, félénk és esetlen. Nagyon megszerettem őt. És nagyon drukkoltam, hogy összejöjjön valami Oliverrel. Diggle maradt Oliver testőre, és ebben az évadban többet megtudtunk a magánéletéről. Mint már mondtam, ebben az évadban visszajön a halálból Sara, aki fontos szereplővé válik az évad során. Az Árnyak Ligája csoport tagja, aminek Merlin is volt. Bátor és ügyes, az Íjász segítőjévé válik. Eközben Lauren nem tudja megemészteni Tommy halálát, és érdekes fordulatot vesz a sorsa. Nekem tetszett, hogy már nem tökéletes, hanem csak a hibákat halmozza sorra. Thea ebben az évadban elég sokat szenved, és ő is megerősödik. Milyen meglepő! Roy pedig közelebb kerül az Íjászhoz.

Ebben az idényben új főgonoszt is kapunk, aki nem más mind Deathstroke. Magyarul, ha jól emlékszem, Halálcsapás a neve. Sokkal erősebb ellenfél Malcolm volt. Deathstroke-ot a bosszú hajtja, mivel Olivert hibáztatja egy szerette elhunytáért. Ezért bármit megtenne, hogy Oliver is átérezze fájdalmát. Ám nincs egyedül, egész csapata van, és vezetői szerepkörökben is.

arrow-season-2-episode-2-black-canary-bronze-tiger-oliver-queens-starling-cityTöbb és több DC Comicson karakter jelentkezik, ami nekem nagyon tetszik. Az Ányak ligája már az első évadban megjelenik, de nem nagy jelentőséggel bír, de itt sokkal többször jelentkeznek. Aki nem tudná, az Árnyak Ligája az a bérgyilkos szervezet, akik kiképezték Batmant a Batman: Kezdődik! című filmben is. Ezenkívül a Kolibri is megjelent a sorozatban. Én egy időben néztem a második évadot a Smallville-lel, így nagyon meglepett, hogy ugyanaz a kettő. Smallville-en kívül nem hallottam máshol még róla. Meg persze Bart is megjelent, aki mint mindenki tudja a spin-off főszereplője lesz, aminek Flash a neve. Na vajon ki lesz Bart? Ám nem tudom jó ötlet az Arrowot a misztikummal keverni.

Ha nagyon kötözködni akarnék, maximum két dolgot tudnék megemlíteni. Az egyik, hogy hogyan higgyük el valakiről, hogy meghalt, ha mindenki visszatér? HÁROM?!? szereplő jön vissza a halálból. Oké egyik se halt meg, de mi azt hittük. A másik dolog, ami nem tetszett, azok a visszaemlékezések. Nem voltak rosszak, csak hát nekem nem tetszett ez az egész hajós történet. Ez csak saját vélemény, szerintem ez csak nekem nem tetszett. Ja, és így a kritika írása közben rájöttem még egy zavaró dologra. Minden női szereplő erős. Ha néha mélyponton is vannak, az évad végére mind azzá válik. Kivéve persze Felicityt. Ott van Sara, Lauren, Moyra, Thea, Isabel. Sőt még a mellékszereplők is, bár még a nevüket se tudom. Például az Argus vezetője, Diggle barátnője vagy az Árnyak Ligája vezetőjének a lánya.

A legjobb részek egyértelműen az utolsóak voltak. Ha nem láttad, ne olvasd ezt a fejezetet, mert spoilereket tartalmaz. Nagyon izgalmas, akciódús, meghökkentő volt az utolsó rész. Mikor szerelmet vallott Oliver Felicitynek úgy Arrow-City-of-Heroes-premiere-stills-Willa-Holland-570x379örültem, és kiabáltam, hogy „ez az” meg „ahhh”, aztán meg mikor kiderült, hogy csak Slade-et akarta becsapni. Egyszerűen nem tudtam erre mást mondani csak, hogy „ahhh”. Nekem tetszett még a részben, hogy Oliver tanul a hibáiból, és nem próbálta még egyszer megölni Wilsont. És az Árnyak Ligája szerintem a harmadik évadban majd még több figyelmet kap. És juhéé, Diggle apa lesz! 😀 És már „Red Arrow ” is megjelent. Fent nem akartam ezt is beírni, mikor a képregényes szereplőkről beszéltem, mert akkor könnyen rájöhettek volna az emberek.

Nagyon jó kis sorozat mind férfiaknak, mind nőknek. Szerintem hajszálnyival volt gyengébb az első évadnál, hozta a tavalyi szintet. Már várom a harmadik évadot. És ne csináljátok azt, amit én. Nézzétek meg, nem fogjátok megbánni!

Történet: 5/5

Karakterek: 4/5

Látvány: 5/5

Leave a Reply

