Katja Millay: The Sea of Tranquility – Nyugalom tengere

6606_b1Adatok:

Eredeti név: The Sea of Tranquility
Sorozat: –
Oldalszám: 494 oldal
Goodreads átlag: 4,45
Besorolás: New Adult, romantikus

Fülszöveg:

A két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.

Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.

A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.

Vélemény:
large (4)Mint a mostanában vett és olvasott könyvek többségéről, erről Blogturné keretein belül figyeltem fel. Mikor néztem a júniusi könyveket, nem tűnt ki a többi közül, egyáltalán nem érdekelt, ám annyi jó értékelést kapott a turné során, és csak ezt a könyvet ajánlották mindenfelé, muszáj volt beszereznem. Mikor a kezembe vettem, nem kellett csalódnom. A Hopeless-szel és a Hex Hall-lal rendeltem, és mindhárom borítója gyönyörű. Meg kell dicsérjem a Könyvmolyképző Kiadót. Nagyon jó munkát végeznek.

A történet két összetört fiatalról, Nastyáról és Josh-ról, szól. Nastja most költözött nénikéjéhez és nem beszél. Öltözete és viselkedése kirívó. Josh-nak mindenki tudja, mivel kell megbirkóznia. Meghalt a családja, ezért mindenkit elkerül és mindenki elkerüli. Mindkettő magányos és elzárkózott, ezért könnyen egymásra találnak. A sztori a kettejük kapcsolatáról és Nastja múltjáról szól.

largeA könyv egyes szám első személyben íródott, és két személy szemével (és agyával) figyelhetjük a történteket. Persze ezek Nastya és Josh. Nekem ez nagyon tetszett, mert sok alkalommal annak a szemszögéből látjuk a dolgokat, aki kevesebbet tud. Például Nastya csinál valamit valami okból, akkor Josh-t olvashatjuk, és mi sem kapunk több választ rá, mint Josh. Nekem ez kifejezetten tetszett. Ezzel tovább húzta, hogy válaszoljon a kérdésekre vagy ezzel még több kérdést tett fel az írónő.

Nastya egy erős csajnak tűnik mások szemével, pedig nagyon is gyenge. Nem tud túljutni a gondjain. Keményfejű, és sok dolgot csak ellenkezésből csinál. Josh a megtört szép- és jófiú. A barkácsolás a mindene, és ezen kívül semmi és senki más sem érdekli. Legjobb barátja, Drew, egy népszerű csajozó gép, ám belülről nem ilyen. Családja egy igazi tökéletes család látványát nyújtja, és nagyon szimpatikusak.

large (3)Aki azt várja a könyvtől, hogy sok minden fog történni, az csalódni fog benne. Az érzelmeken és a gondolatokon van a hangsúly, nem a cselekményen. Engem zavart a sok önsajnálat, amit főleg Nastya, de Josh részéről is éreztem. Oké, tudjuk, hogy sz*r, de nem kellene 500 oldalon keresztül csak azért nyávogni. Lépjen tovább, és kész. Mint érződik, én nem tudtam átérezni Nastya fájdalmát. Spoiler: Egyszerűen hülyeség, hogy mert jól megverik, azért így szenved.

Túl sok hasonlóság van a Hopeless-szel. Már zavaróan sok. Például mindketten erőszak áldozatai Sky-jal, Sky is fut és főz. Mindketten a nagynénjüknél laknak és visszahúzódó lányok. Hopeless hat az érzelmekre, de itt ez nem működött, mint már említettem. Ha jó egy könyv, akkor hat az érzelmekre. Ez nem éppen ilyen volt. Számomra.

moon_sea_of_tranquility_dec_22_99Végülis nem volt rossz könyv, de semmi extra sincs. Nekem hiányzott belőle valami. Rájöttem, hogy a New Adult műfaj nem nekem való. Nem fogok vele többet nagyon próbálkozni, csak ha nagyon dicsérik. Mindenkinek ajánlom a könyvet, aki szereti az érzelmes és cselekményt nélkülöző könyveket, és ami tele van gondolatokkal.

U.i. Annyira ettem én is édességet miközben olvastam. Ha elkezded olvasni, vásárolj be édesekből, mert megjön a kedved. 😀

Kedvenc karakter: Drew

Kedvenc jelenet: A kútba, mikor dobálják a pénzt

Borító: 5/5

Tartalom: 4/5

One thought on “Katja Millay: The Sea of Tranquility – Nyugalom tengere

  1. Pingback: Könyvek, amiket el akarok olvasni |

Leave a Reply

