Trónok harca könyv vs sorozat

Fotor072914273

És sikerült! Végre beszereztem a Trónok harca könyvet! Egyből neki is estem. Először úgy gondoltam, hogy írok róla kritikát, de miután elolvastam rájöttem, hogy ugyanaz lenne, mint a sorozat. És ahogy olvastam, végig azon gondolkodtam, miben is különbözik a könyv a sorozattól, és akkor ugrott be, miért ne írjak egy összehasonlító elemzést a sorozat és a könyv között.

wallpaper-bran-jon-1600Nagyon szeretem egy film után elolvasni a könyvet, amiből készült. Ilyenkor kapunk egy teljesen más sztorit, mégis ugyanazt. Vegyük például az Éhezők viadalát. Elolvastam a könyvet, nagyon tetszett, megnéztem a filmet, az is tetszett. Az alap sztori ugyanaz, mégis annyi információt megtudunk a könyvből, hogy nem volt unalmas. Sajnos ez nem igaz a Trónok harcára. Ennyire könyvhű sorozatot még nem láttam. Néhol még a párbeszéd is szó szerint van idézve a könyvben.

Mielőtt elkezdtem volna olvasni arra számítottam, hogy a sztori elég hasonló lesz, mégis sok új dolgot megtudhatok. Volt pár kérdésem a sorozatról, amire választ akartam kapni, és ott nem szerepelt. Volt, amire választ kaptam, volt, amire nem. Én pont a könyv előtt néztem újra az első évadot, és mindent tudtam, azt is, mikor mi következik. Ez ok miatt pedig untam a könyvet. Igaz nagyon olvasatta magát, mégis untam.

AryaNem is nagyon volt olyan jelenet, ami kimaradt. Nagyobb hiányosságokat a dothrakik vándorlásánál érzek és az észak Lanisterekkel való harcát. Mindkét esetben az volt a gond, hogy a sorozatban nem tudtuk meg, hogy hol is vagyunk. A sorozatban sok mindent nem értettem, itt viszont teljesen érthető volt. Ami még teljes egészében kimaradt az a harc. Míg ott leütik Tyriont, és a végén tudjuk meg, mi is volt. A könyvben elég sok részlettel leírja az első csatát, és a másikból is megtudunk dolgokat. Az igazat megvallva ebben az esetben jobban tetszett a sorozatos verzió, mivel engem eléggé untatott már a harc. Nő vagyok, nem vonzz túlzottan. Ami még másabb a könyvben azok az évek száma. A sorozatban nem mondják ki hány évesek, de sokkal idősebbnek néznek ki, és nagyot néztem, mikor megtudtam. Azért volt még pár ilyen apróbb dolog, ami nem jelenik meg a sorozatban, de a nagyja nagyon megegyezik.

A könyvben összesen nyolc ember szempontjából láthatjuk a dolgokat: Eddard, Katheline, Jon, Sansa, Arya, Bran, Daenerys és Tyrion. Sok dolgot csak utólag tudunk meg, elmondásokból, amit a sorozatban meg láthattunk. Itt nem láthatjuk, milyen nőcsábász a Greyjoy, Renly nemi identitását, stb. Ezek mind csak utalások. Bár voltak részek, amiket elmesélésekből tudunk meg. Ilyen például mikor Viserys el akarta lopni a sárkánytojásokat vagy a Baratheon király halálát sem.

Cersei_2x02A könyvben azért sokkal jobban átjöttek a személyiségek. Jobban kitűnt Arya lázadó természete, Sansa buta mivolta, Ned becsületessége, Kat anyai szeretete, Dany és a sárkányok viszonya, Tyrion bölcsessége, stb. Ez miatt voltak karakterek, akiket még jobban megszerettem vagy megutáltam. Arya lett az abszolút kedvencem, Sansa butasága pedig nagyon idegesít. Sansát sosem szerettem, de ezek után nem sajnálom, amit később kapni fog Királyvárban. Jon karaktere az, amit én másabbnak éreztem. A sorozatban végig bátornak tűnt, de itt inkább hisztis kisfiú volt, ennek ellenére nagyon megszerettem. Ő Arya után a második kedvencem. Daenerys olyan semmilyen karakter, egyszerre gyengéd és kegyetlen. Látszódik még, hogy gyerek ebben a részben. A sorozatban is a harmadik évadban kedveltem meg igazán. Míg a sorozatban semmi bajom nem volt Katheline Starkkal, a könyvben ellenséges érzéseket keltett bennem.

Tetszett a könyv, csak nem sok újat tudott adni. Én többet vártam volna. Ha értékelni kellene, nem tudnám, mivel szeretem ezt az egész világot, de a többi könyvtől eltérően ugyanazt adta, mint a sorozat. A sorozatot meg imádtam. De ha a kettőt kell összehasonlítani, nehéz helyzetben vagyok. Tetszett mindkettő. A könyvvel sok mindent megtudtam pluszba, de untatott, a sorozatban pedig nagyon tetszett, hogy plusz szempontokat is láthatunk. Hát talán a SOROZAT nyerte el jobban a tetszésemet, de lehet, hogy csak azért, mert előbb láttam.

Miután megnéztem a sorozatot, legkevésbé a második évad maradt meg bennem. Vagyis inkább csak a fő történetszálra emlékszek. Ezért mikor elkezdtem olvasni a második részt, sok-sok új dolgot tudtam meg. Ezt a részt már másképp fogom nézni.

 

One thought on “Trónok harca könyv vs sorozat

  1. Pingback: Könyvek, amiket el akarok olvasni |

Leave a Reply

