Top 5 filmadaptáció

Mint minden könyveket szerető ember, én is nagyon szeretem, ha a kedvencemet megfilmesítik. Bár ez legtöbbször csalódással végződik. Nem tudják a filmek átadni nekünk azt, amire várunk, ahogy a mi képzeletünkben élt a kép. Persze van, hogy sikerül, és egy nagyon jó filmfeldolgozásról beszélhetünk.

Volt olyan élményem is, hogy imádtam a filmet, ez miatt elolvastam a könyvet. Vagyis a legtöbb ilyen könyvet ezért olvasok el. Ilyen volt például az Alkonyat, Percy Jackson, Éhezők viadala, stb… Ilyenkor imádom, hogy sokkal, de sokkal több infót megtudhatok. Olyan, mintha beavatott lennék, és csak én tudhatnám a belső információkat. Bár van, hogy egy könyv elolvasása után rájössz, hogy mennyire elrontották. Így jártam én is az Eragonnal. Az volt az a film, amit imádtam a könyv előtt, utána pedig már nézni se tudom. Bár el kell ismerni, egyik film se ér fel a könyv minőségéhez. Na jó, nem lehetetlen. Számomra csak a Percy Jackson volt, ami élvezhetőbb volt filmként.

Sajnos idén nem jut sok időm filmezésre, ezért nagyon el vagyok maradva. Ez okból a filmfeldolgozásokat se nagyon láttam. Szomorúan, de be kell valljam, hogy ideiek közül egyet se láttam még… Ez a lista az én szememben az eddig látott legjobb FILMeket fogja bemutatni. Könyvek alapján egész más lenne a lista, de most a filmeket értékelem.

 

5. Percy Jackson és az olimposziak sorozat

A villámtolvaj; Szörnyek tengere

Nagyon sok embernek nem tetszett ez a film, de engem nagyon megfogott. Imádtam az első részt, vagy tízszer megnéztem már. A második rész már sokkal komplexebb volt. Jobb volt, mint az első sok mindenben, de nálam mégis az első marad mindig is a szívem csücske. Lehet, hogy sokat nyom a latban nálam, hogy Logan Lerman a főszereplő ❤

A könyveket kiolvastam, és nagyon imádtam őket. Az első résznél még fura volt, hogy ott csak 12 évesek. Ez miatt tetszett jobban a film, mert az a 4 év sokban változtatja a szereplők közti érzéseket. Ám az azért fura lesz, hogy az 5. részre már 21 éves lesz a filmben…

percy jackson

4. Vizet az elefántnak

Minden romantikus lelkű embernek ajánlom ezt a filmet. Mennyei! Pedig Pattinsont nem nagyon szeretem, de itt ez sem számított. Sajnos még nem jutott időm újranézni, de ez is a megnézendő filmek listáján van.

Sajnos a könyvet még nem olvastam el. Nem is tudom, hogy el fogom olvasni később vagy sem, mert azért vannak sokkal érdekesebb könyvek is. Itt ennél a sztorinál engem nem vonzz, hogy tudjak meg többet. Épp eleget kaptam a filmből.

Water for Elephants (2011)Robert Pattinson and Reese Witherspoon

3. Narnia Krónikái sorozat

Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény; Caspian herceg; A Hajnalvándor útja

A Narniát még kiskoromban láttam először, és beleszerettem. Nagyon aranyos kis sztori. A második rész megjelenését már nagyon vártam, és az a film is nagyon tetszett, bár az elsőhöz nem ért fel. Ezért volt csalódás számomra a Hajnalvándor útja, mert meg sem közelítette az első kettő szintjét. Hamarosan a negyedik részt is elkezdik készíteni, remélem jobb lesz, mint az előző.

A könyveket az első rész elolvasása után megvettem. El is kezdtem szorgalmasan olvasni, és az 5. résznél megakadtam. Többször újra is kezdtem, de sosem jutottam a végére. Nagy a kavarodás is, mivel a filmek más sorrendben jönnek ki, mint a könyvek vannak. Egyszer ráveszem magamat, és újraolvasom az egész sorozatot, de akkor remélem, a végéig is eljutok.

chronicles-of-narnia-prince-caspian-1[1]

2. Az éhezők viadala sorozat

Az éhezők viadala, Futótűz

A manapság nagyon trendi disztopiák közül ez a filmsorozat viszi a pálmát. Nagyon izgalmas a történet, nagyon szép megoldások. A második részben sem kellett csalódnom, és szerintem a befejezés is marad ezen a szinten.

Az első könyvet az egyik filmelőzetes alapján vettem meg. Nem kellett benne csalódnom, így jött a többi is. Már mindhármat olvastam. Nekem a könyvek közül a harmadik volt a leggyengébb.

hunger-games_2167652b

1. Harry Potter sorozat

Harry Potter és a bölcsek köve; Harry Potter és a titkok kamrája; Harry Potter és az azkabani fogoly; Harry Potter és a Tűz serlege; Harry Potter és a Főnix rendje; Harry Potter és Félvér Herceg; Harry Potter és a Halál Ereklyéi

Ez az a film, amit szerintem senkinek sem kell bemutatom. A Harry Potterrel nőttem fel. Ez volt és ez lesz minden idők leges legjobb filmjei. A kedvencem az Azkabani fogoly. Ovisként egyfolytában csak a Harry Pottert néztem (bár akkor csak egy része volt). És azóta is imádom. Évente meg szoktam nézni belőle pár részt. A leggyengébbre az ötödik rész sikeredett. Ám ha HP-ről van szó, jöhetett bármi. Játszottam, néztem, olvastam, még matricákat is gyűjtöttem róla. Emlékszem, egyszer kiírtam az összes varázsigét a filmekből, hogy azokat megtanuljam.

A könyveket csak iskolás koromban kezdtem el olvasni, de egyből kiolvastam mind. Az első részt már háromszor is átbújtam, és a hetediken kívül a többin se csak egyszer mentem végig. Mivel idén végre megkaptam az összes részt, nyáron újra ki akarom őket olvasni. A Harry Pottert nem lehet elégszer elolvasni.

th

Mivel hatos lista elég bénán nézett volna ki, ezért plusz egynek még megemlíteném az Eleven testeket. Nagyon jó film, de az első ötbe nem fért már be. A könyvet nem olvastam, és nem is szeretném, maradjon meg ennyi. Nem hiszem, hogy R poénjai ugyanúgy átjönnénének, mint a filmekben.

warm-bodies

Ezek voltak eddig a legjobb filmek, amelyek könyv alapján készültek. Nagyon várom, hogy idén megnézzem majd a Beavatottat, a Csillagainkban a hibát, A Vámpírakadémiát… Szerintem év végére már egész más lesz a lista….

Leave a Reply

