Colleen Hoover: Hopeless- Reménytelen

Adatok:6369_b1

Eredeti név: Hopeless
Sorozat: Hopeless
Oldalszám: 406 oldal
Goodreads átlag: 4,45
Besorolás: New Adult, romantikus

Fülszöveg:

Készen állsz a reménytelen igazságra? Vagy szívesebben hiszel a hazugságoknak?

Colleen Hoover, a közkedvelt bestseller-író lebilincselő történettel tér vissza. Ez a szenvedélyes, magával ragadó románc két, szörnyű múltat cipelő fiatalról szól, akik az élet, a szerelem és a bizalom útvesztőjében bolyongva együtt ismerik meg az igazság gyógyító erejét.

A koránt sem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel – egy sráccal, aki nagy nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.

A múlt mindkettőjükön mély sebeket ejtett, melyek csak akkor gyógyulhatnak be, ha bátran szembe tudnak nézni a történtekkel. Az őszinteség az egyetlen út, hogy végre szabadon, korlátok nélkül éljenek és szeressenek. A Reménytelen egy olyan regény, amitől eláll a lélegzeted. Elvarázsol, magával ragad, transzba ejt. Készülj fel, hogy újra átéld az első szerelmet…

 

Vélemény:

Amikor kezembe vettem a könyvet, a borítója elvarázsolt abban a pillanatban. Nagyon szép. A lány tekintete megragad. A címben a 3D-s hatása pedig nagyon jó. Emellett nagyon tetszett rajta, hogy nem csak egy pötty van a válogatás megjelölésénél, hanem egy ékkő (gondolom rubin, ha már Rubin Pöttyös könyv). Bár ugyanaz a kép szerepel az amerikai borítón, a tipográfia miatt sokkal jobban tetszik a magyar.

A sztori egy örökbefogadott lányról szól, akit Skynak hívnak. Sky elég elszigetelten él, nincsen se mobilja, se Facebookja, sőt még magántanuló is. Vagyis csak magántanuló volt, mert az utolsó évére rábeszéli nevelőanyját, hogy tanulhasson az iskolában, hogy szerezzen pár plusz pontot a felvételihez az egyetemen. Legjobb barátnője szokás szerint a szomszédlány, Six. Six imádja a pasikat, és ezért mindig Skyhoz is kerül pár. Sky azonban nem vonzódik egyikhez sem, kivéve Dean Holdert. Ám Holder megvert egy meleg srácot, és a pletykák szerint javítóintézetben is volt. Nem jó társaság. Sky egyrészt fél tőle, másrészt pedig vonzódik hozzá.

large (1)A történetet én két részre osztanám. Az első fele a szerelemről szól, és hogy hogyan találkoznak és alakul a kapcsolatuk sorsa Holderrel. A végén pedig Sky családi tragédiáját ismerhetjük meg. A könyv nagyon olvastatja magát. Bár nekem sokkal, de sokkal jobban bejött az eleje, mint a vége. Kicsit sok volt már nekem a bánat… Colleen Hoover egyes szám első személyben írta a regényt, így nagyobb mértékben át tudjuk érezni Skyt. Bár nem mintha azzal gond lenne. Egyik pillanatban sírtam vele, másikban meg örültem.

Sky is az erős hősnők sorát erősíti. Már nem is igazán lehet olvasni gyenge főszereplőről, de én nem bánom, szeretem az erős és bátor nőket. De az ő helyébe nem igazán lennék, mint a többi ilyen főhősében. Nagyon sok szenvedést átélt, és mégis milyen erős tudott menni. Vagyis szerintem pont a szenvedései tették erőssé. Néha nem értettem egyes reakcióját, én egyáltalán nem úgy tettem volna a helyében. Holder a tipikus tökéletes szépfiú. A könyv elején még rosszfiúnak tűnhet, de ahogy megismerjük, megláthatjuk, hogy a tökéletességtől csak egy valami választja el, a szenvedélyessége. Feltehetjük a kérdést, hogy a szenvedélyesség miért baj? Szerintem semmi gond sincs vele egy mértékig, de Holder az erőszakkal már átlépte ezt a határt.

688507Nem kapunk túl sok mellékszereplőt, és ami azt illeti, nem is nagyon ismerhetjük meg őket. Sixt, Sky legjobb barátnőjét, eléggé a vágyai vezérlik. Legtöbbször azt teszi, amit szeretne, de ha Skyról van szó, bármit megtenne. És persze fordítva is így igaz. Sajnos Six elutazik, és nem tudunk meg róla sokat, pedig nagyon szimpatikus karakter. Ezt nagyon sajnáltam. Breckint Skyjal együtt ismerhetjük meg mi is, ahogy az iskolába kerül. Eléggé hasonlít Skyra, kivéve, hogy őt jobban érdelik a srácok 😀 Elég magabiztos, és nem titkolja, ki is ő. Felvállalja magát, ami nagyon tetszik benne. A kedvenc jelenetem vele az volt, amikor első találkozásukkor Skyjal kijelentette, hogy ő lesz a legeslegjobb öribarija. Karennek, Sky nevelőanyjának, a történetét és tulajdonságait ismerhetjük meg a főszereplőkön kívül legjobban. Bár legtöbb dolog csak a végén derült ki róla. Kicsit furának tűnik elsőre, és eléggé szélsőséges asszony is. Semmi elektronikát nem használnak, növényi eredetű “dolgokat” (pontosan nem fogtam fel, hogy miket is) készít, de nagyon jó anyukája Skynak, és feltétel nélkül szereti is.

Volt pár hibája a könyvnek. Nem is hibának mondanám, inkább zavaró tényezőnek. Az egyik ilyen a kiszámíthatósága volt. Nem volt olyan fontosabb momentum, amire nem jöttem volna rá. Bár kellettek az utalások, de ezzel ellőtte a csavarokat előre az írónő. Szeretem, ha meglep egy könyv, de ez nem tudott túlságosan. Másik dolog, ami kezd már zavarni, az az olvasásszeretete. Miért van az, hogy minden könyv főszereplője odavan a könyvekért? Vagyis van egy elméletem. Szerintem az írónő ezzel az akarja elérni, hogy az olvasó jobban azonosuljon a főszereplővel. De minden könyvben ez van, és ez már kicsit sok. Volt pár dolog a könyvben, amin nem tudok elmenni szó nélkül, de ezt nem tudom SPOILER nélkül leírni. Egyik ilyen dolog, hogy 8 évig egy városban éltek, ne mondja nekem senki, hogy addig egyszer se futottak össze, aztán egy nap alatt kétszer. Az lehetetlen. Mert az még rendben van, hogy alig mozdul ki, de 3 km-re laknak egymástól, és abból 2,5-t minden alkalommal lefutott Sky. A másik pedig az a bizonyos első rendes alkalom köztük. Hiába szerethetik ők bármennyire egymást, de ha apád pár órája a szemed előtt loccsantja szét az agyát, nem tudom elhinni, hogy van kedved romantikázni a pasiddal.

largeÉs mi az, ami tetszett? Amint az előbb már írtam az első rész nálam jobban működött, sőt az nagyon tetszett. A kémia Sky és Holder között tökéletes volt. Imádtam az üzeneteket, bárkitől is kapta. Bár Holdertől kapott SMS-eket élveztem a legjobban. Tetszett a piszkálódás Sky és Holder között, bár ez nekem az Obszidiánra húzott. Ám Six és Sky kapcsolata irigylésre méltó, ám Breckint is nagyon megkedveltem. A emlékképeket is mindig alig vártam. Október 28-áig egyetlenegy rossz szavam se lehetett a könyvre. Nagyon tetszett minden egyes szó. De azután…. Hát sokkolt. Teljesen át tudtam érezni Sky fájdalmát. Egy könyv akkor jó, ha érzelmeket kelt benned. És ez keltett. Egész könyvön keresztül.

Az előbb azt írtam, hogy nem okozott meglepetést a könyv. Ez hazugság volt, mert igenis okozott. Azt vártam tőle a fülszöveg alapján, hogy egy romantikus kis regényecske, ahol minden tökéletes és happy end. Ám ez a könyv egyáltalán nem ilyen. Elég komoly témát feszeget. Nem számítottam rá, és olvasás közben sok mindenre rájöttem, de így is sokkolt. Nem is kicsit. És hogy tetszett-e a könyv? Nem tudom. Az elejét tudom, hogy imádtam, de a vége úgy felzaklatott, hogy nem tudok véleményt mondani. Várnom kell pár napot, hogy leülepedjen bennem az egész. Bár az sokat jelenthet, hogy egy nap alatt kiolvastam, nem tudtam letenni.

 

Kedvenc karakter: Six (sajnos keveset szerepelt)

Kedvenc jelenet: Mikor Holderrel az ágyban fekszenek, és Sky véletlenül elmondja, hogy tetszik neki

Borító: 5*/5

Tartalom: ?/5

One thought on “Colleen Hoover: Hopeless- Reménytelen

  1. Pingback: Könyvek, amiket el akarok olvasni | Sabinomi

Leave a Reply

