Marissa Meyer: Cinder

Adatok:

Eredeti név: Cinder
Sorozat: Holdbéli krónikák
Oldalszám: 432 oldal
Goodreads átlag: 4,10
Besorolás: Young Adult, fantázia, disztópia

Fülszöveg:

126 évvel a IV. világháború után emberek és kiborgok népesítik be Új Peking utcáit. A népességet halálos járvány tizedeli. Az űrből kegyetlen holdlakók figyelnek és várnak a megfelelő alkalomra… Senki sem sejti, hogy a Föld sorsa egyetlen lány kezében van… Cindert, a tizenhat éves kiborgot a társadalom nagy része technológiai tévedésnek tartja, mostohaanyja pedig ki nem állhatja. De a kiborglétnek is megvannak a maga előnyei: Cinder szinte mindent meg tud javítani (robotokat, lebegőjárműveket, sőt még a saját meghibásodott alkatrészeit is), ezért Új Peking legjobb műszerészének tartják. E hírnevének köszönheti azt is, hogy Kai herceg személyesen keresi fel, hogy hozza helyre meghibásodott androidját. A megbízás „nemzetbiztonsági ügy”. Vajon tényleg Cinder kezében van a Föld jövőjének kulcsa? Vagy a holdbéli királynőnek sikerül varázserejével és más fondorlatokkal meghódítania Kai herceget és vele az egész világot? A Holdbéli krónikák első könyve Hamupipőke klasszikus meséjét kombinálja a Terminátor és a Star Wars elemeivel. Az eredmény egy fantasztikus, magával ragadó történet.

 

Vélemény:

Mind filmben, mind könyvben mindig is nagyon szerettem a tündérmese-feldolgozásokat. Inkább rajongok értük. Szóval, ahogy megláttam a borítóját, én már eldöntöttem, ez tetszeni fog. Ezek mellé még kiderült, hogy disztópia is. Itt már nyert ügye volt nálam a könyvnek.

A disztópia alapeleme eglargey jól felépített társadalom, az nélkül nem is lenne az igazi. Ebben a könyvben nagyon tetszett a társadalmi elrendeződés. Érdekes belegondolni, hogy hogyan gondoljuk el a jövőnket. Én például a sok robotra, lebegő autókra asszociálok mindig, mégis a legtöbb könyvben, amik a jövőben játszódnak, ezek az elemek meg sem jelennek. Nekem ez is tetszett itt. Lehet, hogy egy picit gyerekes az elképzelés, de ez az elképzelés van a fejemben gyermekkorom óta, és olyan volt, mintha leírná a gondolataimat, hogy milyen is a kiborgokkal, andoridokkal és lebegőkkel teli társadalom.

A főszereplő a modern kiborg Hamupipőke. Nekem nagyon tetszett a személyisége. A magányos szerelőlány, aki megpróbálja megváltoztatni életét. Az emberektől csak elutasítást kap, ezért szégyelli magát, visszahúzódik. Ám legbelül nagyon bátor lány, még az életét is képes kockáztatni azért, akit szeret. Nagyon tetszett, ahogy kiborglétet is bemutatta rajta keresztül az írónő.

large (2)Kedvenc karakterem egyértelműen Iko. Nagyon aranyos és vicces, és mindez egy androidban. Iko karaktere megragadott. Rajta kívül Dr. Erland tetszett még.  Érdekes volt, ahogy olvashattunk kettős személyiségéről. Ő az a tipikus ember, aki úgy hiszi, hogy a cél szentesíti az eszközt, bármilyen rossz is legyen az.

Egy könyv akkor jó, ha érzelmeket ébreszt bennünk. Ez is egy ilyen könyv. A legtöbbször a düh jelent meg, és én is dühös voltam. Dühös voltam Adrira meg Levana királynőre is. És a legrosszabb düh fajta volt, a tehetetlen.

A könyvben nem tetszett, hogy nagyon kiszámítható volt. Már az első ötven oldal után tudtam, hogy mi lesz a vége. A másik zavaró dolog pedig Kai volt. Egyik percben még apját siratta, a következőben pedig már flörtölt. Én nem értettem azt sem, hogy miért pont Cinder tetszett meg neki? Semmi különleges nem volt benne. Tucatnyi hasonló lánnyal, sőt érdekesebb lánnyal is találkozott már biztosan.

 

Ám összességében nekem nagyon tetszett Cinder története. Mindenkinek csak ajánlani tudom, főleg akik szeretik a young adult történeteket vagy a tündérmeséket.

Kedvenc karakter: Iko

Kedvenc jelenet: Mikor Kai a bál napján megjelent Cinder bódéjánál

Borító: 5/5

Tartalom: 5/5

One thought on “Marissa Meyer: Cinder

  1. Pingback: Marissa Meyer: Scarlet |

Leave a Reply

